Mijn zesjarige ruin probeer ik zo veelzijdig mogelijk te trainen en ook rijd ik wedstrijden in diverse disciplines.
Nadat ik met dressuur en springen begonnen ben, heb ik een aantal oefencrossen en inmiddels ook een officiële cross gereden.
Voor zo'n cross wordt een optimale tijd vastgesteld: de tijd waarbinnen je de cross moet afleggen. Ben je langzamer of sneller dan deze optimale tijd, dan kost je dat punten.
Maar hoe weet je nu of je uitkomt op de optimale tijd?
We hebben een aantal punten genoteerd die het makkelijker maken deze optimale tijd te benaderen:
Bovenstaande punten zijn de juiste ingrediënten om de optimale tijd het beste te benaderen.
Succes met trainen!!
Het hebben van een paard kost veel tijd en geld. Hoe vinden jullie de balans tussen werk, thuis en het paard?
Voor de nationale federaties (in Nederland de KNHS) geldt dat alleen voor pony’s in de categorie D (met maximale stokmaat van 148 cm) of lager een FEI-ponypaspoort mag worden afgegeven. De stokmaat is de hoogte van een vierkant staand paard/pony zonder hoefijzers, gemeten van het hoogste punt van de schoft tot aan de grond.
Nog enkele dagen beschikbaar! Geniet van volle privacy tijdens je vakantie in de bossen van Drenthe! Ideaal voor kinderen! ➢ De Morgenster
#1
Even een paar aanvullingen:
[Ben je langzamer of sneller dan deze optimale tijd, dan kost je dat punten]
Dit is niet geheel correct. Ben je langzamer dan de optimale tijd dan kost het je vanaf de eerste seconde strafpunten (0,4 strafpunt per seconde). Ben je meer dan 20 sec. te snel dan kost het je ook strafpunten. Tussen de 1 en 20 sec. te snel betekent geen strafpunten.
#1
[Ken de optimale tijd van jouw crossparcours (meters per minuut) en uiteraard ook de lengte van het parcours] Optimale tijd is iets anders dan het te rijden tempo. Het te rijden tempo wordt aangeduid in meters per minuut. Het te rijden tempo is afhankelijk van de klasse waarin je start (en evt. de categorie van de pony). Dit gecombineerd met de lengte van het parcours levert de optimale tijd op.
#1
En tot slot:
Ga eerst lekker een cross rijden zonder rekening te houden met de tijd, gaat alleen maar ten koste van je concentratie. probeer maar foutloos te rijden. Is het enkele malen gelukt om foutloos te rijden dan is het vroeg genoeg om met een horloge te gaan rijden.
Wat betreft de winstpuntenregeling: tijdfouten hebben geen enkele invloed op het wel of niet verkrijgen van winstpunten.
#2
Ik vind het goed